Jaarverslag 2018 vzw Mariaziekenhuis

5 juli 2019

Het jaarverslag is een terugblik op het afgelopen jaar en daarin komen de realisaties en de uitdagingen die zich in het voorbije jaar stelden, aan bod. Het geeft een mooi inzicht in de evoluties die de vzw Mariaziekenhuis in 2018 doormaakte en het geeft reeds een indruk over de uitdagingen die ons in 2019 te wachten staan.

We kunnen stellen dat het jaar 2018 zeker een bewogen, vernieuwend jaar was voor onze vzw Mariaziekenhuis. De eerste stappen naar integratie van het Mariaziekenhuis en het Revalidatie & MS Centrum hebben we meer dan een jaar geleden gezet. Intussen tekenden we de krijtlijnen uit voor een nieuw geïntegreerd (zorg)beleid, stemden we verschillende zorgtrajecten op elkaar af, werkten onze administratieve diensten samen op één locatie, organiseerden we onze eerste gezamenlijke nieuwjaarsreceptie en personeelsfeest... Kortom, we kijken trots terug op het afgelopen jaar, waarin vzw Mariaziekenhuis veel mijlpalen heeft bereikt.

Zeker één traditie hielden we in ere: ook in 2018 was ons grootste streefdoel ‘samen warme zorg aanbieden’.