Inschrijven

Een verpleegkundige of onthaalmedewerker zal u inschrijven bij aankomst. Als uw toestand te dringend is, wordt u eerst geholpen en gebeurt de inschrijving op een later tijdstip. Bent u zwanger? Meld dit dan onmiddellijk. Dit is belangrijk voor bepaalde onderzoeken en/ of behandelingen.

Bij uw inschrijving hebt u volgende documenten nodig:

  • uw opnameformulier of opnamemapje
  • uw identiteitskaart of verblijfspas
  • kleefbriefjes van het ziekenfonds
  • namen en telefoonnummers van personen die wij tijdens uw verblijf eventueel kunnen contacteren
  • de naam van uw huisarts en van eventuele thuiszorgverleners

Indien van toepassing, ook:

  • de documenten of het pasje van uw hospitalisatieverzekering
  • als u niet bent aangesloten bij een Belgische mutualiteit:
    • Nederlandse patiënten brengen hun zorgpasje mee
    • Alle andere patiënten brengen een Europese verzekeringskaart of het document E112 of een garantiebrief van de verzekering mee.

Voor de inschrijving van uw baby:


  • uw trouwboekje of erkenning van het kind
  • een kleefbriefje van het ziekenfonds van uw baby of een attest in afwachting van de kleefbriefjes.

Voor de inschrijving bij een arbeidsongeval:

  • naam en adres van uw werkgever
  • naam en adres van uw verzekeringsmaatschappij
  • polisnummer van de verzekering
  • datum van het ongeval
    Zo kunnen wij de kosten rechtstreeks met de verzekering regelen.


Ontbrekende gegevens

Had u bij uw aankomst op de spoedgevallendienst niet alle documenten of gegevens bij? Gelieve dan de gevraagde documenten of gegevens zo snel mogelijk door te geven. Dat kan op volgende manieren:

  • geef ze af aan het onthaal in de inkomhal
  • fax ze naar 011 82 60 01
  • mail ze naar onthaal@mznl.be
  • stuur ze op naar: 

Mariaziekenhuis vzw
Opnamedienst
Maesensveld 1
B-3900 Overpelt

Vermeld duidelijk uw naam en geboortedatum en dat het om ontbrekende gegevens van uw dossier gaat.