Inschrijven
Voor elke opname moet u zich inschrijven. Kom daarom 15 minuten voor het afgesproken tijdstip naar het ziekenhuis. Soms is het druk aan de inschrijvingsautomaten en moet u even wachten.
De inschrijvingsautomaten vindt u links in de inkomhal. Meld u ALTIJD eerst aan een automaat met uw elektronische identiteitskaart. De automaat laat u eerst uw gegevens controleren, en geeft u vervolgens een volgnummer. Met dit volgnummer mag u plaatsnemen in de wachtzaal. U bent aan de beurt als uw volgnummer op het scherm verschijnt.
Ook als u geen elektronische identiteitskaart heeft, moet u zich aanmelden aan een inschrijvingsautomaat. De automaat geeft u namelijk uw volgnummer.
Als u aan de beurt bent, geeft u uw opnameformulier (of opnamemapje) aan de medewerker van de inschrijvingen.
Indien van toepassing, geeft u ook:
- de documenten of het pasje van uw hospitalisatieverzekering
- hebt u geen Belgische Mutualiteit? Geef dan uw:
- zorgpasje (enkel voor Nederlandse patiënten)
- Europese verzekeringskaart, het document E112 of een garantiebrief van de verzekering (alle andere patiënten)
Voor de inschrijving van uw baby:
- uw trouwboekje of erkenning van het kind
- een kleefbriefje van het ziekenfonds van uw baby of een attest in afwachting van de kleefbriefjes.
Voor de inschrijving bij een arbeidsongeval:
- naam en adres van uw werkgever
- naam en adres van uw verzekeringsmaatschappij
- polisnummer van de verzekering
- datum van het ongeval
Zo kunnen wij de kosten rechtstreeks met de verzekering regelen.
Opnameverklaring: kamertype en kostprijs
Bij opname krijgt u een opnameverklaring ter ondertekening. Dit is een officieel document dat belangrijke informatie bevat over de keuze van arts, het kamertype en de financiële gevolgen daarvan. Meer informatie over de kostprijs van uw opname vindt u in de rubriek kosteninformatie.